15.12.2012

#2 - Co warto kupić na ebay?

Przede wszystkim warto rozejrzeć się na aukcjach zagranicznych za rzeczami zupełnie niedostępnymi u nas w Polsce. Mnie najbardziej interesują wszelkiego rodzaju nowości kosmetyczne i właśnie pod tym kątem najczęściej przeglądam oferty ebayowe. Oczywiście, jak na każdym serwisie aukcyjnym, również i tutaj zalewa nas masa podróbek, ale możemy je ominąć stosując kilka prostych zasad. 

Przede wszystkim warto sprawdzić sprzedającego - ile ma komentarzy, czy są pozytywne i jakie rzeczy oferuje nam sprzedawca. Warto przejrzeć inne jego aukcje, żeby zorientować się "w czym siedzi" dany ebayowicz. Buszując na ebayu zauważyłam pewną zasadę: im większa różnorodność ofert przygotowanych przez jedną osobę - tym więcej pojawia się tam podróbek. Przykładowo - jeśli interesują nas pędzle do makijażu to kupmy je od osoby, która zajmuje się tylko pędzlami i akcesoriami kosmetycznymi. Moim zdaniem to zwiększa jej wiarygodność. Kupując u takich osób nigdy jeszcze nie nadziałam się na podróbkę, czy jakiekolwiek problemy przy zakupach.

Nie radzę na ebay kupować kosmetyków pielęgnacyjnych z wyższej półki. Nie wiadomo jak i gdzie są przechowywane, a bardzo często cena zakupu+dostawy zbliżona jest do cen drogeryjnych czy perfumeryjnych. Nie polecam również ściągania z zagranicznych serwisów aukcyjnych elektroniki. Mój brat co prawda czasami się tym zajmuje, ale zawsze jest ten sam problem - gwarancja i ewentualne serwisowanie sprzętu...

Kupując na ebay musimy również pamiętać o tym, że w przypadku niektórych rzeczy ceny faktycznie mogą być niższe, ale nie ma cudów. Podkład MACa za 10$ czy zestaw pędzli Sigmy za 15$ to MUSI być podróbka. A podróbka w przypadku kosmetyków to przede wszystkim słaba jakość i niewiadome pochodzenie. Dobrze jest jednak wiedzieć co nakłada się bezpośrednio na twarz...

Jeśli nie stać nas na wysokopółkowe, perfumeryjne kosmetyki to nie kupujmy podróbek tylko po to, żeby mieć na pudełku logo znanej firmy. Mamy masę profesjonalnych, doskonałych pod każdym względem polskich marek, których naprawdę nie musimy się wstydzić. Tutaj wielkie lovv dla Maestro, Hakuro, Ziaja, Inglot <3!

Wracając do tematu! Polecam rozglądać się na ebayu za dobrymi ofertami lakierów do paznokci z USA (Zoya, OPI, Essie w duuużo niższych cenach niż w PL), akcesoriami kosmetycznymi z Chin (takie rzeczy jak gąbeczki do makijażu, wzorniki do lakierów, sztuczne rzęsy itp.), no i moimi ukochanymi BB Creams z Korei. O BB będzie w przyszłości prawdopodobnie oddzielny post, ponieważ kosmetyki azjatyckie testuję już dłuższy czas a jest o czym pisać :)!

Stay tuned!

9 komentarzy:

  1. Osobiście nie korzystam z tej platformy w sumie z jednej przyczyny. Nie znoszę płacić poprzez PayPal ponieważ nie mam do niego zaufania. Zdecydowanie wolę jak sklep obsługuje płatności https://www.cashbill.pl/platnosci/natychmiastowe i moje zakupy mogą być zrealizowane od razu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupowałam kiedyś na ebay, ale odkąd wiele sklepów online wprowadziło płatności online od https://hotpay.pl/ to przerzuciłam się całkowicie na polskich dostawców. Dzięki HotPay płatności online są błyskawiczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiadając sklep online, warto jest zastanowić się też nad metodami wysyłki. Ja swój sklep zintegrowałam ostatnio z oprogramowaniem Sendit, które posiada szereg pomocnych funkcjonalności. Jednymi z nich są zaawansowany tracking przesyłek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ oraz dostęp do dużej liczby kurierów w jednym miejscu. Dzięki temu bez problemu mogę nadać wiele paczek w szybki oraz prosty sposób.

      Usuń
  3. Ja również jestem zwolennikiem naszych rodzimych portali aukcyjnych i zazwyczaj tam robię zakupy. Zastanawia mnie tylko to, że nie mogę jeszcze zrealizować płatności poprzez przekaz bankowy https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/przelewy-i-przekazy-bankowe no ale mam nadzieję, że niedługo to się zmieni. W końcu polski rynek płatności internetowych jest bardzo elastyczny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że każdy z nas kupuje to na co ma ochotę i pod tym kątem trzeba kierować się robiąc zakupy. Jak dla mnie dość ważne jest to, aby móc płacić przez płatności online https://cinkciarz.pl/platnosci ponieważ taki system płacenia jest zdecydowanie najbezpieczniejszy i szybki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na dobrą sprawę nigdy jeszcze nie robiłem zakupów na tej stronie. W sumie zawsze mogę wymienić odpowiednią walutę w kantorze online https://cinkciarz.pl/wymiana-walut i wtedy rozpocząć zakupy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat ja nigdy nie kupowałem nic jeszcze na tym portalu i zdecydowanie wolę chińskie sklepy w których mogę znaleźć wszystko to co mi się podoba. Dlatego jak ostatnio widziałem http://pl.aliexpress.com/category/39/lampy-i-o-wietlenie.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.639f4a2dEE07eA to jak najbardziej nie obeszło się bez zakupów i chwilą oczekiwania na paczkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli regularnie robicie zakupy online, warto wybrać dobrej jakości taśmę pakową, aby łatwiej można było ochronić towar na wypadek zwrotu. Aby produkt dotarł w stanie nienaruszonym do odbiorcy powinieneś go bezpiecznie opakować. W tym celu można wykorzystać takie taśmy z nadrukie https://tcmservice.pl/pl/tasmy-z-nadrukiem i mieć pewność przesyłka jest odpowiednio zabezpieczona.

    OdpowiedzUsuń